söndag 1 april 2018

Påskutmaningen: Uppdatering

Jag tänkte mig att det är dags att göra en liten halvtidsuppdatering om hur det går för mig i Mias påskutmaning. Det blir lite mer än halvvägs då jag tänker redogöra för de tre första dagarna.

Torsdag 29/3
Sambon fyllde år och vi skulle därför ha lite kalas på kvällen. Därför gick den lediga dagen åt till mycket annat som att göra smörgåstårta. Men lite läsning blev det också faktiskt.

Slutet av Drakviskaren: 100 sidor
Sovarna: 56 sidor
Totalt: 156 sidor

Fredag 30/3
Jag jobbade i fredags och där gick således rätt många timmar bort. Även om jag faktiskt hade med mig boken så jag kunde läsa på lunchrasten. Det brukar jag inte göra. Men det blev ändå en okej läsdag.

Sovarna: 165 sidor
Totalt: 165 sidor

Lördag 31/3
Bättre med lästid idag. Men eftersom vi fortfarande renoverar för fullt (snart är vi äntligen klara inomhus!), så är det alltid en massa andra måsten och därför svårt att helt och fullt hänge sig åt läsning.

Sovarna: 89 sidor
Gemina: 102 sidor
Mannen som sökte sin skugga: Ljudbok motsvarande 42 sidor
Totalt: 233 sidor

Sammanlagt på tre dagar har jag läst 554 sidor. Ändå helt okej, även om jag misstänker att jag är långt ifrån bäst. Vad det blir totalt för hela påsken får vi se i slutuppdateringen på tisdag.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat. För mig har läsningen inte flutit på så bra hittills.

    SvaraRadera