fredag 12 januari 2018

Läsupdate: Sjukstuga och maratonläsning

I måndags började jag känna mig krasslig, och eftersom jag i helgen hade en väldigt förkyld sambo här hemma visste jag vad som var på väg. I tisdags gick jag hem från jobbet och sedan dess har förkylningen haft mig i sitt våld. Jag blir alltid så himla förkyld när jag blir förkyld. Tror det är för att det sätter sig på mina bihålor och då slutar man liksom att fungera. Plus att man ser väldigt sjuk ut när ögonlocken hänger på en för att det är jobbigt att titta helt. Idag är första dagen jag verkligen känner att jag är på bättringsvägen för jag har faktiskt orkat göra annat än att sitta i fåtöljen eller ligga på sängen. En tydligt tecken på att sjukdom är när det är för jobbigt att sitta vid köksbordet så jag måste flytta mig till något lite bekvämare, haha. Nu ska jag dock sluta pracka på er detaljer om min sjukdom.

Det positiva med den här sjukveckan är att jag orkat läsa. Och läst har jag gjort, för jag hade inte riktigt lust med tv-serier. Igår påbörjade jag min 4e bok för veckan. Det är galet! Min läsvecka ser ut såhär:

Tisdag: 
Hade påbörjat Jag lät dig gå av Claire Mackintosh, och kommit ca 50 sidor kanske. Började läsa den när jag kom hem från jobbet och läste ut den. 
Läste klart första delen av Dödssynden inför read-a-longen.
Påbörjade Tjockdrottningen av Moa Herngren. 

Onsdag: 
Läste ut Tjockdrottningen
Påbörjade de första sidorna i Hennes nya namn av Elena Ferrante

Torsdag:
Läste ut Hennes nya namn, den är 500 sidor så klappade mig själv lite på axeln.
Valde ut och läste första kapitlet i Holding up the Universe av Jennifer Niven.

Idag har jag inte läst någonting än faktiskt. Men håller på att laga lunch och kommer fortsätta med Holding up the Universe sedan. Misstänker att den här veckan kommer vara svår att slå under resten av året. Såvida jag inte åker på en sådan här förkylningen igen, och i ärlighetens namn så låter jag nog hellre bli. Det är faktiskt trevligare att vara frisk och inte önska att jag hade förmågan att ta av mig mitt eget huvud för en tid.

3 kommentarer:

  1. Bihåleinflammation är verkligt inget vidare. Skönt att det är på bättringsvägen. Tur du orkat läsa i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Symptom på bihåleinflammation här med. Inatt kunde jag inte sova för det var helt tjockt och hade så sjukt ont i näsa och huvud. USCH!!! Jag jobbar dock ändå då det är okej på dagen... men har svårt att ligga ner så har det jobbigast på natten och på morgonen.

      Radera
  2. Krya på dig! Har också varit förkyld i veckan och idag är första dagen som är bra! Men vad skönt att du fått läst så mycket :)

    SvaraRadera