tisdag 19 september 2017

Top Ten Tuesday: Min höst TBR

Det här tycker jag är det roligaste temat hos The Broke and the Bookish så därför kan jag inte låta bli den här veckans Top Ten Tuesday. Temat är Top Ten Books On My Fall TBR List och jag gillar ju som bekant att göra listor. Det är lite kul att titta tillbaka också och se vad man har läst (eller inte läst i vissa fall). Så därför kör vi. 

1. Epidemin av Åsa Ericsdotter
Ville så gärna läsa den när den kom ut. Sedan glömde jag av den lite tills jag hittade den på bibblan.

2. Kraften av Siri Pettersen
Den här boken var med på min lista för våren. Nu ska jag läsa den!

3. Fejk av E. Lockhart
Precis fått hem den i Lavender Lits underbara bokbox. Ser mycket fram emot att läsa den.

4. The Hate U Give av Angie Thomas
Den låg ju i brevlådan och gjorde mig så glad i fredags. Nu är jag så himla peppad på att läsa den. Har bara hört gott om den vilket ju verkligen höjer förväntingarna.

5. King's Cage av Victoria Aveyard
Den här boken kändes lite som ett måste och gjorde läsningen tråkig. Nu har jag bestämt mig för att lyssna på den som ljudbok istället. Det känns lite lättare. För jag vill egentligen få veta vad som händer.

6. Lida av Stephen King
Man ska ju läsa skräck på hösten har jag hört. Och jag har fortfarande många av Kings verk kvar att ta mig igenom.

7. Dödssynden av Harper Lee
Den här var också med på min vårlista. Även den vill jag fortfarande gärna läsa.

8. Den hemliga historien - Donna Tartt
Tänker mig en helg med  underbart höstväder, enbart tillägnad den här boken samt en och annan promenad. Var kan jag lägga in en beställning?

9. The Dragon Reborn av Robert Jordan
10. The Shadow Rising av Robert Jordan
I ärlighetens namn tror jag inte att jag kommer ta mig till dessa böcker i år. Men jag skulle vilja.


3 kommentarer:

  1. Epidemin köpte jag idag så den vill jag också läsa! :) Och Lida! Skäms ju nästan för att jag inte läst den än :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Vi kanske kan läsa samtidigt och köra någon liten mini-cirkel och diskutera efteråt? :)

      Radera
  2. Åh, Den hemliga historien! Så bra.

    SvaraRadera