fredag 14 juli 2017

Läs-a-lot sommar 2017: Sammanfattning


Så har det blivit dags för sammanfattningen i sommarläsningsutmaningen som Nelly höll i. Så kul att du tar tag i detta varje år, Nelly! Som vanligt hade jag större förhoppningar om min läsning än vad som sedan skedde. Men jag är ändå rätt nöjd med vad jag åstadkom. Här kommer de sista dagarnas framsteg.

Dag 7
Idag är allt: 77 sidor och utläst
De öde fälten: 2 timmar lyssnande = 84 sidor
Crown of midnight: 30 sidor
Totalt: 191 sidor

Dag 8
De öde fälten: 45 min lyssnande = 32 sidor och utläst
Mina hemligheter: 1 timme 20 min lyssnande  = 59 sidor
Crown of midnight: 10 sidor
Totalt: 101 sidor

Dag 9
Mina hemligheter: 2 timmar 10 min lyssnande = 95 sidor
Totalt: 95 sidor

Tidigare dagar: 758 sidor
Totalt under utmaningen: 1145 sidor
Antal utlästa böcker: 3 stycken



Sammanfattningsvis kan jag säga att jag ändå är rätt nöjd. Jag hade säkert kunnat läsa mer. Men jag har ändå många gånger prioriterat läsningen framför att titta på någon serie eller så, vilket var min poäng. Sedan har jag även kunnat lyssna på ljudbok när jag var tvungen att göra andra saker vilket jag tycker är så smidigt. Ljudböcker är så geniala tycker jag när jag ofta har saker att göra i huset och därför inte kan sitta ner och läsa.

Jag läste ut två av böckerna och hann lyssna klart på en bok. Två av böckerna i min hög är nu med på min minisemester och hoppas jag ska få ihop lite läsning här med. Min egen sommarutmaning fortsätter helt enkelt.




2 kommentarer: