söndag 12 mars 2017

Tankar en söndag v. 10

Jag har tydligen inte skrivit ett söndagstankar-inlägg sedan vi flyttade. Att flytta och börja renovera hus tar tydligen all ens lediga tid. Men det visste jag ju redan innan att det skulle. Tror till och med jag håller på med samma bok som när vi flyttade för en månad sen. Det här är i alla fall lite av de tankar jag har den här veckan:

--> Bokrean har levererat! Köpte tre böcker till häromdagen. Min fantastiska väninna och Hennes nya namn av Elena Ferrante. De flesta som läst den verkar älska den så kände att jag inte kunde låta bli nu när de faktiskt var med på rean och de sänkt priset ytterligare. Sen fick den sjukt fina versionen av Den hemliga trädgården följa med också. Den matchar ju trots allt andra böcker jag har så kunde inte låta bli!

--> Jag önskar mig mer lästid. Är inte långt ifrån att läsa ut The Queen of the Tearling nu och vill egentligen bara sitta och läsa. Men vi har sovrum att tapetsera och garderober att bygga. Det är tur för mig att min pojkvän reser i jobbet och är borta måndag-onsdag. Massvis med lästid hela kvällarna i alla fall. Om jag bara inte fastnar vid tv:n vilket tyvärr brukar kunna hända. 

--> Hela helgen har bjudit på en försmak av våren. Så härligt. Nu har jag visserligen spenderat merparten inomhus pga renovering. Men ljuset har ändå hittat in och jag fångade lite sol igår. Misstänker att det nog kommer båda ett och två bakslag innan våren verkligen kommer hit på riktigt. Men det finns hopp känner jag. 


1 kommentar:

  1. Vad mysigt det låter att flytta och renovera men förstår du saknar lästiden!

    SvaraRadera