söndag 29 januari 2017

Tankar en söndag v.4

Den här helgen har gått i ett huj och jag är inte riktigt redo för jobbvecka imorgon. Tyvärr verkar varken kalendern eller klockan ta hänsyn till det. Mycket dåligt av dem. Detta har jag tänkt och ägnat mig åt i helgen.

--> När en helg börjar tänker jag alltid att jag ska läsa en massa. När en helg slutar inser jag att det inte blev så mycket läst. Så typiskt egentligen.

--> Jag och min kille har så sjukt olika smak när det kommer till inredning. Men i helgen lyckades vi nog faktiskt enas om båda golv och bänkskiva till köket. Till och med ett golv som vi båda tyckte var det snyggaste vi sett hittills. Plötsligt händer det! Hoppas bara vi inte ändrar oss nu.

--> Söndagen har gått till att packa. Det är ca 2 veckor kvar bara och jag har lite svårt att förstå att jag ska flytta ifrån min lägenhet. Än så länge står i alla fall bokhyllan kvar. Jag tänker som så att om jag tömmer den så kommer det kännas supertomt i vardagsrummet. Så tror den ska få stå till slutet.

--> Jag vet ju att jag har en hel del anteckningsböcker och block. Riktigt hur många insåg jag inte riktig förrän de fyllde nästan en hel flyttkartong. De är alltså tomma! Berättade för B hur mycket det egentligen var och han sa "bara du inte köper några nya så.." och det är lite så jag också känner. Himla synd då Pocketshop precis har gett ut de snyggaste anteckningsböckerna med Jobs-tryck i och med att Selma Lagerlöfs böcker fått ny skrud av Albert Bonniers förlag. Går att beskåda inne hos Ugglan & boken som uppenbarligen inte har anteckninsboks-köpförbud, hehe. 

2 kommentarer:

  1. Jag har precis samma helgtankar som du! att nu ska det läsas en massa, sen inser man på söndagkväll att man knappt har läst hälften av vad man trodde man skulle hinna med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Verkar som om det blir likadant den här helgen också för mig. För istället för att läsa som jag tänkte så sitter jag här ;)

      Radera