tisdag 31 januari 2017

Januariläsning

Så var årets första månad till ända. Läsåret 2017 och verkligen kickat igång och det är dags att sammanfatta den första månaden. Det har varit en behaglig läsmånad. Mycket tack vare att jag satt så lågt årsmål tror jag. Har sluppit den här stressen Goodreads ger när mätaren ständigt upplyser mig om att jag är "behind schedule". Har inte koncenterat mig på någon utmaning den här måndagen utan kört en mjukstart där jag försökt börja läsa mina böcker i bokhyllan.

Antal lästa böcker: 5 stycken
Luftslott - Sheila O'Flanagan 
Huset vid havets slut (Ruth Galloway #3) - Elly Griffiths (Ljudbok)
Känslan av död (Ruth Galloway #4) - Elly Griffiths (Ljudbok)
Man bör förlåta, bok 1 (Första lagen #2) - Joe Abercrombie
Mamma är bara lite trött - Sara Beischer

Månadens höjdpunkt: Mamma är bara lite trött. Lättläst, otroligt bra förmedlande av utbrändhet och ett viktigt ämne.

Månadens besvikelse:
Luftslott. Förväntade mig en lättsam, fluffhistoria men tyckte inte den levererade det jag ville ha av en sådan.

Summering:
 Två av böckerna är från min TBR så det känns bra. Det har blivit mycket ljudbok men tänker att lyssna är bättre än att inte ta till sig böcker alls. Jag är nöjd med månaden och ser mycket fram emot att ta tag i en ny läsmånad! 




2 kommentarer:

  1. Elly Griffith tillhör en av mina favoriter, är så förtjust i Ruth, Nelson och Cathbad =) Abercombie har jag hört mycket om men ännu inte läst, är den läsvärd?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar dem också!

      Ja, det tycker jag. Gillar den här serien. Det är ren fantasy med mycket intriger, strategi och än så länge knappt någon kärlek så långt ögat kan nå. Så gillar man sådant kan man nog gilla den här :)

      Radera