söndag 27 november 2016

Läsupdate: 1:a advent och framtidsdrömmar

Idag är det första advent. Jag älskar julen och satte upp ljusstakarna i fönstret nu i veckan men annars har det varit lite dåligt med julstämning. Som vanligt nu för tiden tycker jag hösten ens hinner börja innan det helt plötsligt är dags för jul. Sedan hjälper ju avsaknaden av snön här på västkusten inte direkt till för att skapa julstämning. För övrigt upptäckte jag hur dåligt planerad jag var när det var dags för adventsstaken. Det fanns bara två ljus här hemma. Men planerar att införskaffa både fler ljus och julblommor i veckan!

Annars händer det en del spännande grejer som tagit väldigt mycket tid den senaste veckan. Vad tänker jag tyvärr inte berätta förrän allting är färdigt. Men jag och B hann i alla fall en sväng till julskyltningen idag och ska snart på middag hos hans farmor.

läsfronten är det fortfarande Tårar i havet som pågår. Jag har inte kommit särskilt långt och vet inte vad jag tycker om den än faktiskt. Det är många karaktärer att hålla reda på och har inte fått någon direkt röd tråd än. Men tror nog att det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar