onsdag 26 oktober 2016

Läsupdate: En ledig dag med måsten

Idag har jag min belöning för att jag jobbade i helgen. Min lediga dag mitt i veckan! Det är så obeskrivligt härligt. Sen att det bara är två jobbdagar till det är helg igen är också underbart. Av någon anledning blir de här dagarna fyllda av måsten för min del. Jag började visserligen med att stänga av klockan och somna om igen, för att sedan vakna vid halv nio och undra vad som hänt. Men sedan kunde jag äta frukost till Hela Sverige Bakar utan att känna stress för att jag vet att jag har hela dagen på mig. 

Nu är det halvtid och jag har städat badrummet och tvättat alla mina sminkpenslar tillsammans med en ljudbok. Tänkte påbörja serien om Ruth Galloway av Elly Griffiths eftersom det var sjukt många som nämnde henne i någon jerka för någon månad sedan. Sedan dess har jag tänkt att jag verkligen måste läsa böckerna och nu verkar det vara dags. Bok ett blir det till att lyssna på som ljudbok. Hittills har jag svårt att stänga av den så det bådar ju gott. Nu är det lunchtid. Jag borde ta mig ner i tvättstugan för att se om det finns någon tvätttid. Jag gillar inte att tvätta så drar mig för att gå ner. Men ska ta och göra det innan jag äter lite lunch. 

Läser gör jag självklart också. Håller fortfarande, eller igen kanske jag borde säga, på med Allegiant. Det går segt. Men mina planer är att lägga mig tidigt ikväll och läsa till ögonen går i kors. 

2 kommentarer:

  1. Har också funderat på att testa Elly Griffiths, kanske också ska ta och börja lyssna på första :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska! :) Kan rekommendera den

      Radera