torsdag 1 september 2016

Augustiläsning

Augusti har fått lämna över till september och jag antar att man med det kan konstatera att sommaren är över på riktigt. Det var en underlig sommar. Jag hade inget ledigt utan jobbade mig igenom den. Samtidigt som det inte gjorde så mycket för vädret var ändå inte som det ska. Tror ärligt talat jag haft jackan på mig på väg till jobbet fler dagar än vad jag inte haft det under dessa månader. Och då bor jag ändå på västkusten där det "ska" vara fint väder. 

Läsningen har det däremot inte varit något fel på. Mycket tack vare Sommarläsningstävlingen som jag deltog i. Detta är alltså vad jag läst i augusti. Otsukas bok föll lite på mållinjen då jag hade 15 sidor kvar när jag somnade igårkväll. Men den får räknas med i den här månaden ändå. Den platsar ju ändå inte riktigt i septemberlistan heller.

Alvernas liv - Muriel Barbery
Red Queen (Red Queen #1) - Victoria Aveyard (Ljudbok)
Disa - Denise Rudberg (Ljudbok)
Insurgent (Divergent #2) - Veronica Roth
Eddie och Maxon Jaxon - Viveca Sundvall
Du föll och jag för dig - Lina Stoltz
Längtan (Sagan om Isfolket #4) - Margit Sandemo (Ljudbok)
Harry Potter and the Cursed Child - J.K Rowling, John Tiffany and Jack Thorne
När kejsaren var gudomlig - Julie Otuska

Antal lästa böcker: 9 böcker
Månadens bästa: Eddie och Maxon Jaxon (En omläsning av en otroligt älskad kapitelbok för barn. Kan inte låta bli att välja den som månadens höjdpunkt.)
Månadens besviklese: Alvernas liv (Gillade Igelkottens elegans och hade förhoppningar på den här. Blev väldigt besviken. Nästan så det känns som att jag slösade bort min tid på boken så här i efterhand.)

1 kommentar:

  1. jag läser max två böcker på en månad, men det känns okej :) Ingen behöver veta är ju däremot otroligt lättläst...

    SvaraRadera