måndag 25 juli 2016

Planerad läsning v.30

Jag ska sluta inleda varje planeringsinlägg med att säga att veckorna springer iväg (men faktum är att det ju är just var de gör). Förra veckans planer blev ungefär som jag tänkt mig i läsväg. Förutom att det blev lite förseningsavgifter på en bok till bibblan. Sådant som händer. I helgen började jag även läsa en bok från min egen bokhylla för första gången på år och dar som det känns som. I veckan läser jag följande:

¤ Divergent
Tänkte äntligen få den här serien läst så jag slipper oroa mig för spoilers. (Vet ju redan att folk är missnöjda med händelser i sista boken.) Har läst ca 100 sidor och den verkar väldigt lovande. Lättläst, spännande värld och bra driv än så länge.

¤Red Queen (ljudbok)
Att lyssna på en engelsk ljudbok tar tid för jag kan inte snabba upp hastigheten och samtidigt hänga med bra. Så har ca 12 timmar framför mig med denna. Får se om jag hinner klart innan jag måste börja läsa del två innan den ska tillbaks till bibblan.

¤ Alveras liv
Denna läser jag så lite i att jag nästan inte känner det är värt att ta med den här. Men någon sida då och då blir det och så även den här veckan säkert.

Det här är alltså det jag vet att jag ska läsa. Tar Divergent slut innan veckan gör det så blir det till att påbörja något nytt ur hyllan. Kanske fortsättningen eller något helt annat. Får se vad jag känner för helt enkelt.

Vad läser ni i veckan? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar