fredag 8 juli 2016

Bokbloggsjerka 8 - 11 juli

Är det bara jag som tycker att veckorna går svinfort? Innan vi vet ordet av är det julafton igen. Men det positiva med det är ju att det hela tiden känns som fredag (nästan i alla fall) och vi får svara på jerkan.

Vi kör en superenkel fråga i veckan: vad läser du just nu och vilken bok har du tänkt ta till efter den är utläst?

Jag är ju en slalomläsare av rang. Så just nu har jag fyra böcker och en ljudbok på gång. Skuggland av Jonas Brun som jag läser till min sommarkurs. Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler läser jag på jobbet. Truthwitch av Susan Dennard är den boken jag vill läsa i men inte hinner för jag måste läsa ut Skuggland. Alvernas liv av Muriel Barbery småläser jag i ibland för att det äntligen ska bli gjort fast jag inte är jättesugen på den. Men har haft boken hemma från bibblan i sex månader och orkar inte låna om den längre. Sen lyssnar jag på Avgrunden, del 3 i Sagan om Isfolket av Margit Sandemo.



Detta kommer ju ta sin tid att läsa. Men när det är gjort är planen att på något vis läsa om Red Queen av Victoria Aveyard. Har inte bestämt om det blir bok eller ljudbok eller vilket språk. Efter omläsningen ska jag sätta tänderna i fortsättningen Glass Sword. 

Bonusfråga: Jag har blivit med mp3-spelare och eftersom jag inte lyssnar på ljudböcker skulle jag vilja ha tips på podcaster eller annat trevligt man kan lyssna på när man är ute och spatserar i skogen (eller var som helst för den delen).

Jag har tipsat om mina favoritbokpoddar förut men gör det igen. Lyssna på dem! 
En förbannad podd av Katta och Sofia
Mellan raderna podden med Jihde och Öhman

29 kommentarer:

  1. Glas svärdet ska jag börja med så fort jag läst ut boken jag läser nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Ser fram emot att läsa den :D

      Radera
  2. Jösses, jag hade blivit helt förvirrad av så många böcker på en gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inga problem med att hålla isär dem :)

      Radera
  3. Vi är alla helt utom oss är en bok som jag har hört mycket bra om, men jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska läsa den eller inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte ens läst halva än men säger LÄS DEN! Så bra!!

      Radera
  4. Slalomläser också en del, fast egentligen gillar jag det inte ...

    SvaraRadera
  5. Slalomläser också en del, fast egentligen gillar jag det inte ...

    SvaraRadera
  6. Ja men det liknar mig har också många på gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt vi är flera som gör likadant :)

      Radera
  7. Vi är alla helt utom oss tyckte jag var jättebra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte ens läst halva än men älskar den redan!

      Radera
  8. Skuggland har jag inte läst men sett som teater. Mycket bra! Det blir en del slalomläsning här också men har lite färre böcker på gång ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter lovande! :) Just nu är det faktiskt extremt många. Brukar försöka hålla mig till två eller tre bara ;)

      Radera
  9. Har inte läst en enda av dessa böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan rekommendera Vi är alla helt utom oss. :)

      Radera
  10. Alvernas liv är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är vackert skriven men jag har lite svårt att komma in i den :)

      Radera
  11. Oj, så många på en gång! De böcker bara jag läser, läser jag en i taget. Sedan har jag ett par på gång parallellt, som mina barn läser högt ur under skolterminerna (läskontrakt mellan skolan och alla elever från åk 1-9).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar slalomläsa, men just nu är det faktiskt extremt.

      Radera
  12. ojojoj, det var mycket på en gång! och tänk att en kan få sex månaders lånetid på biblioteket! Karen Joy Fowler ska vi läsa i läsecirkeln. Mellan raderna glömde jag bland mina podtips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju lånat om den otaliga gånger. Så länge ingen annan reserverar den tror jag jag kan föra 12 omlån på min bibbla. Det blir ju nästan ett års lånetid!

      Radera
  13. Sandemos serie undrar jag om det är värt att ta tag i någon gång :)

    SvaraRadera
  14. Alvernas liv har jag tyckt verkat intressant, men blev tveksam nu. Perfekt med flera böcker på G samtidigt. :)

    SvaraRadera
  15. Jag lyssnar inte så mycket på poddar men Mellan raderna hör jag faktiskt ibland.

    SvaraRadera
  16. Åh sagan om isfolket vill jag verkligen komma in i :)

    SvaraRadera
  17. Tack för tips på poddar!

    SvaraRadera
  18. Bra att klara så många böcker samtidigt. Jag klarar ungefär två. Men är boken riktigt bra vill jag inte blanda in något annat.
    Har läst halva Vi är alla helt utom oss - många gillar den men jag tillhör dem som tappade sugen.

    SvaraRadera