tisdag 8 mars 2016

Top Ten Tuesday: Att tycka olika

Titta vad jag lyckas hålla igång det här (säger hon och ropar hej långt innan hon är över bäcken). Nåväl, tisdagar tänket jag försöka ägna åt att topp-tio-tisdaga. Så jag ger mig raskt in på dagen tema där jag lyckades knåpa ihop en topp-fem i alla fall.
Veckans Top Ten Tuesday lyder: Ten Characters Everyone Loves But I Just Don't Get or Ten Characters I LOVE But Others Seem To Dislike. 

1. Jace i The mortal instruments
Okej, alla kanske inte gillar honom, men merparten verkar göra det och jag kunde verkligen inte förstå grejen med honom i någon av böckerna. (Nu kan jag visserligen inte riktigt förstå grejen med Cassandra Clares böcker överlag men det är en helt annan sak.)

2. Edward i Twilight
Återigen: Vad är grejen med honom? Jag tycker inte alls att han verkar särskilt romantisk med sin svartsjuka och överbeskyddande stil. Hade drivit mig till vansinne! 

3. Catherine i Svindlande höjder
I mina ögon är hon inte en sympatisk karaktär (det är väl i och för sig så uppenbart att hon säkert inte är det i andras ögon heller). Men detta gör att jag inte förstår hur folk kan kalla höja och Heathcliffs kärlekshistoria till skyarna. Ingen av dem är särskilt likeable och de gör mest saker komplicerade för sig. 

4. Warner i Shatter me-serien
Förstod aldrig hypen kring Warner. Ja, hans karaktär växte väl lite för min del också genom serien. Men kom igen, hur mycket ska han komma undan med bara för att man tycker synd om honom? Jag gillar i och för sig inte Juliette eller Adam heller. Bara det faktum att de lite för ofta verkar lägga mer energi på sin kärlekstriangel än på det viktiga som händer i världen runt om kring dem. 

5. St. Clair i Anna and the french kiss
Vill först påpeka - jag hatar honom inte! Men alltså, jag förstår inte hur så många kan ha honom som dröm-pojkvännen. Är han inte lite tråkig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar